האם נזילות יכולות לגרום ליותר מזיקים ואיך מטפלים בכך?

כל מי שגדל על התוכנית צבי הנינג׳ה זוכר היכן גרו הצבים – בביוב מתחת לאדמה, רטוב ומלא לחות. אזורי לחות ומאגרי מים הם בין הסיבות הנפוצות לבואם של חרקים, זוחלים ואפילו יונקים קטנים ומאוד לא רצויים בביתנו, בגינה ובמרפסת. מדוע נזילות גורמות להופעת מזיקים ומה הדרך היעילה ביותר לטפל בהם?

 

הופעת מזיקים בעקבות נזילה

אחד המאפיינים הבולטים של נזילות הוא שהן מחמירות במהרה. הנזילה מתחילה ברטיבות על פני הקיר או ברצפה, ומהר מאוד הופכת לכתם שחור, גדול ומטפטף אשר מושך אליו מזיקים מכל הסוגים, החל ממעופפים, נמלים, מקקים חולדות ועכברים. יצורים אלו נמשכים למים עומדים ונזילה משמשת עבורם קרקע פורייה למחייה והישרדות. על מנת להיפטר מן המזיקים, אתם חייבים קודם כל לטפל בנזילה באופן יסודי ולאחר מכן לטפל במזיקים.

 

איתור הנזילה

הצעד הראשון לאחר הופעת הנזילה הוא איתור נזילות מים ומערכת המים אליה שייכת הנזילה ומיקומה המדויק. על מנת לאתר באופן מדויק את הנזילה, יש להזמין אינסטלטור אשר יבצע בדיקה לאיתור הנזילה. לרשות האינסטלטור עומדים כמה כלים טכנולוגיים מתקדמים המשמשים לאיתור הנזילה – מצלמה טרמית אשר מאתרת את הנזילה בעומק של סנטימטרים בודדים ע״י מים חמים, חיישן גז אשר מאתר את הנזילה בעומק עמוק יותר בעזרת גז שמתפזר בצינורות ומאותר ע״י החיישן.

 

טיפול בנזילה באופן יסודי

כאשר מצאתם את מקור הנזילה, חשוב מאוד שתטפלו בה באופן יסודי ומעמיק מן הבסיס ולא רק מבחוץ. אנשים נוטים לצבוע את הקיר שבו קיימת הנזילה ולחשוב שהיא תתוקן מעצמה אך לא זה המצב. צביעה של הקיר היא רק טיפול למראית העין, אך מתחת לקיר קיימת נזילה לא מטופלת אשר ממשיכה לפגוע בקיר מבפנים ולזמן אליה חרקים ומזיקים. על מנת לטפל בנזילה מן היסוד, יש לתקן את הנזילה בעזרתו של אינסטלטור ולהשקיע כל מה שצריך על מנת לעצור אותה.

 

הזמנת שירותי הדברה

לאחר שטיפלתם, אין זה אומר שהמזיקים יתפנו. ולכן, רק לאחר שטיפלתם בבעיה שמשכה אותם, עליכם לטפל בהם. ניתן למצוא מדביר מבין שלל המדבירים הקיימים במנוע החיפוש – קראו אודות החומרים בהם הוא משתמש, הניסיון, הצעת מחיר והזמינות שלו למקום מגוריכם. השילוב הנפוץ שבין נזילות למזיקים עלול לגרום נזק רב הן לאיכות החיים שלנו והן למבנה הבית והרהיטים. חשוב מאוד לבצע הדברה לאחר הטיפול בנזילה, וכך למנוע את המקרה בשנית לפחות לכמה שנים הקרובות.

 

סיכום

על מנת לטפל ביעילות המרבית בהופעתם של המזיקים, עלינו תחילה לטפל בנזילה והרטיבות בעזרת אינסטלטור מומחה, וכך לחסל את הסיבה שגרמה לאורחים הלא קרואים להופיע. לאחר שחיסלנו את אזור המחייה שלהם,  עלינו להזמין מדביר אשר בעזרת חומרי ההדברה יגרום להם לצאת מביתנו ולתת לנו לחיות בבית יבש ונקי.

איש תחזוקה

 

מה היה לנו עד עכשיו?