איזה בעלי עסקים מחויבים לעבור קורס עבודה בגובה

קורס עבודה בגובה, הוא קורס הנדרש למעבר בהצלחה לכל מי שעובד בגובה ותחת הקריטריונים המפורטים בחוק. בעלי מקצוע ובעלי עסקים הנדרשים לאישור כזה ועובדים בגובה, חייבים להחזיק ברישיון עבודה בגובה ולעבור קורס עבודה בגובה, כדי לעבוד באופן חוקי ולא להיות חשופים לקנסות כבדים. כדי לוודא שאתם פועלים באופן חוקי ועומדים בהנחיות הנדרשות, כדאי להבין את החוק שפרסם משרד התמ"ת ולעקוב אחרי כל הנחיות הבטיחות – לשם כך, לפניכם קצת על איזה בעלי עסקים מחויבים לעבור קורס עבודה בגובה.

 

מה הוא רישיון עבודה בגובה?

 

רישיון עבודה בגובה הוא רישיון הנדרש לכל בעלי המקצוע שעובדים בגובה ונדרשים לעבוד עם סולמות, אתמול וכדומה במהלך יום עבודתם. עבודה ללא רישיון כזה היא אינה חוקית ותיענה בקנסות ואישום כנגד העובד וכנגד המעסיק. הרישיון מאשר לעובד לעבוד בגובה, לאחר שעבר קורס עבודה בגובה ולמד את כל אזהרות הבטיחות וההנחיות הנדרשות לעבודה בסיכון כזה.

 

מה  הוא קורס עבודה בגובה?

קורס עבודה בגובה הוא קורס בן יומיים או יותר, הנועד ללמד את העובדים כיצד עובדים בגובה ותחת סיכונים שונים באופן הבטיחותי והנכון. הקורס צריך להיות מועבר על ידי מדריך מוסמך, המאושר על ידי המדינה להדרכת קורסים לעבודה בגובה. רק לאחר קורס עבודה בגובה אותו עבר העובד בהצלחה, ניתן לקבל את הרישיון לעבודה בגובה, שהנו הכרחי עבור עובדי גובה ובעלי מקצוע מסוימים. אי מעבר של הקורס בהצלחה יחייב את העובד בקורס נוסף ובמעבר בהצלחה, כדי לקבל את רישיון העבודה בגובה.

 

האם בעלי מקצוע העולים לגובה מחויבים ברישיון עבודה בגובה?

כל בעל מקצוע ועובד שעובד בגובה, או בהטיה מהמעקה, או שנמצא בסכנת נפילה – לפי הקריטריונים הקבועים בחוק – חייב בעבודה עם רישיון עבודה בגובה, שניתן על ידי מעבר של קורס עבודה בגובה. זו היא חובה ואי קיומה, יגרור השלכות משפטיות וקנסות גבוהים, הן עבור המעסיק שהעסיק עובד ללא רישיון עבודה בגובה והן עבור העובד עצמו.

 

האם צריך לחדש את רישיון העבודה לגובה?

רישיון העבודה לגובה הנו בעל תוקף מסוים, שלאחריו, לרוב לאחר שנתיים, יש לחדש את הרישיון על ידי הגשת בקשה פורמלית. חידוש הרישיון לעבודה בגובה לא כולל צורך במעבר של קורס העבודה בגובה שנית, אלא הגשת בקשה פורמלית בלבד לחידוש.

 

איזה בעלי מקצוע נדרשים לקורס עבודה בגובה?

קורס עבודה בגובה הנו הכרחי מבחינה חוקית עבור בלעי מקצוע שנוהגים לעלות על סולמות, מנופים, רתמות, במות – כל עבודה למעשה שמציבה את העובד בסכנת נפילה של שני מטר או יותר. מאחר ובשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט תאונות עבודה מצערות, כיום כל בעלי המקצוע שמסכנים את עצמם ועולים לגובה, מחויבים גם במעבר של קורס עבודה בגובה שנועד ללמד את כל חוקי הבטיחות שבאים להגן ולבטח את העובד.

עבודה בגובה

מה היה לנו עד עכשיו?