הדברת מערכת ביוב – יתרונות וחסרונות

מערכת הביוב שלנו היא עולם שלם שנמצא מתחת לרצפה, ואנחנו לא באמת מודעים לקיומו עד שמתעוררת איזושהי בעיה.

במערכת הביוב זורמים מי השפכים שלנו המכילים חומרים אורגניים שונים המזינים לעיתים בעלי חיים שונים כגון עכברים וחולדות.

במקרים מסוימים בעלי חיים אלה מתרבים בצורה קיצונית ומהווים מטרד של ממש הפוגע באיכות החיים שלנו.

במדריך זה נרחיב על הדברת מערכת ביוב והדרכים לזהות ולהתמודד עם התרבות חולדות ועכברים.

 

כיצד נזהה שיש בבית חולדה או עכבר?

האפשרות הברורה ביותר היא לראות את בעל החיים בעיניים – אך לא תמיד זה מתאפשר ולפעמים עובר זמן מה עד שבאמת רואים חולדה או עכבר. מה שמקל בכל זאת על זיהוי הבעיה, היא העובדה שחולדות נוטות להשאיר סימנים אחריהן, למשל גללים. לרוב חולדה תטיל את הצואה שלה באותו המיקום, כך שבמידה וניקיתם גללים במקום מסוים ויום למחרת היו שם שוב גללים – סביר להניח שיש לכם חולדה בבית.

בנוסף, חולדות אוהבות לשייף את השיניים שלהן בגופים שונים, למשל חוטי חשמל, ניילון, רהיטים, צינורות ועוד. אם אתם מזהים כרסומים כאלה ברחבי הבית – כנראה שזו הבעיה.

 

כיצד נתמודד עם "מכת" חולדות או עכברים בבית?

כדי להתמודד עם התפשטות חולדות ועכברים בבית נצטרך לבצע הדברה. מכיוון שמקור הגעתם של עכברים וחולדות הוא מערכת הביוב, המדביר יחדיר לביוב תיבות האכלה המכילות רעל. בסופו של דבר החולדות או העכברים ימצאו את התיבה, יאכלו את המזון שנמצא בפנים, יורעלו וימותו באיזשהו שלב.

 

יתרונות וחסרונות להדברת מערכת ביוב

היתרון המרכזי של הדברה במערכת הביוב הוא שמדובר בפתרון יעיל ואפקטיבי שבאמת יפתור את הבעיה ויפנה את המטרד הלא רצוי מהבית. עם זאת, יש להדברה זו חסרונות אחדים: למשל, הרעל מסוכן מאוד לילדים ובעלי חיים וחשוב להרחיק אותם משם ובנוסף לכך, הרעל פועל באיטיות יחסית ויהרוג את החולדה רק לאחר מספר ימים, דבר שיקשה לאתר את הפגר שלה.

 

זיהיתי בעיית חולדות – מה חשוב לדעת?

בנוסף למה שנאמר עד כה, במידה וזיהיתם בעיית חולדות באזור מגוריכם כדאי ליידע את הרשות המקומית על מנת שתבצע הדברה במערכת הביוב. במידה ומקור הבעיה הוא בבור הביוב של הבניין שלכם, הוצאות ההדברה יוטלו על ועד הבית. במקרה זה יש לדרוש מהמדביר לסמן באמצעות שלטי אזהרה את מיקום הרעלים ולדאוג ליידע את הדיירים על ההדברה.

 

היכן ניתן למצוא שירות אינסטלציה מומלץ במרכז?

אינסטלטור בתל אביב אל-עד הוא אינסטלטור מקצועי ומומחה המספק שירותי אינסטלציה שונים באזור תל אביב. בין השירותים המסופקים: תיקון נזילות, פתיחת סתימות, החלפת צנרת, הגברת לחץ מים ועוד שירותים רבים לתיקון והגברת איכות מערכת הביוב שלכם. אל-עד יספק לכם שירות במהירות וידאג לענות על כל הצרכים שלכם עד הצד הטוב ביותר.

 

איש שרות

מה היה לנו עד עכשיו?