הדברה בטוחה – איך היא מתבצעת

בעולם ההדברה, האדם הממוצע, לא מבין מספיק בשביל להחליט האם חומרי ההדברה בטוחים לני הבית שלו. כשמדובר בבית בו ישנם בעלי חיים, ילדים, או נשים בהיריון, קריטי שחומרי ההדברה לא יהיו רעילים לבני אדם אלא רק למזיקים. אבל איך אנחנו אמורים לדעת איזה חומר אינו רעיל לבני ביתנו ואיזה כן? כל התשובות אצלנו.

 

החשיבות בהדברה בטוחה

ישנם רגעים בחיים, בהם תראו כבר את המקק ה- 50 או הנמלה ה-1,000 בבית ותגידו לעצמכם זהו, צריך מדביר עכשיו שיטפל בבעיית המזיקים. מדבירים רבים משתמשים בחומרים רעילים ומסוכנים במיוחד בעת ההדברה שעלולים לסכן את בני ביתנו בזמן הדברת המזיקים. ישנם לא מעט מקרי הרעלה כתוצאה משימוש בחומרי הדברה רעילים, שחשוב שנכיר לפני שנדבר על חומרי ההדברה הבטוחים. להלן טבלה מסודרת של מקרי ההרעלה כתוצאה משימוש בחומרי הדברה רעלים:

 

למה משמש החומר חומר ההדברה מקרי הרעלה
הדברת מכרסמים פוספיד\תרכובת זרחנית 3
פלואורואצטאמיד\סודיום פלואורואצטט 3
מתיל ברומיד\ברומומתאן 5
קטילת חרקים אורגנוכלורינים 19
קרבמטים 27
אורגנטפוספטים 110
פירטרין 287

 

איך מתבצעת הדברה בטוחה?

המפתח להדברה בטוחה, הוא שימוש בחומרים בטוחים לבעלי חיים ולבני אדם. כאשר אנחנו מתקשרים אל המדביר בשיחה הראשונית, חשוב שנשאל אותו האם יש ביכולתו להשתמש בחומרים שאינם רעילים לבני אדם ובעלי חיים בעת ההדברה, לא להתבייש, ולבקש אפילו את שם החומר איתו יבצע את ההדברה כדי שתוכלו להסתכל באינטרנט האם באמת מדובר בחומר שאינו רעיל לכם ולבני ביתכם. הנה 2 שיטות הדברה מומלצות להדברה בטוחה.

 

הדברה ביולוגית –

ההדברה הביולוגית היא אחת ההדברות הבטוחות ביותר לבני האדם ובעלי החיים. כאשר נבחר בהדברה ביולוגית, אנו לא נשתמש בחומרים כימיים מסוכנים על מנת להדביר את המזיקים, אלא נשתמש ב-2 אמצעים חכמים לביצוע ההדברה.

  1. תיעול שרשרת המזון להדברה – שיטה זו אמנם חכמה במיוחד, אך היא רלוונטית במקרים ספורים בלבד בהם ניתן להשתמש בבעל חיים אחר על מנת לחסל את המזיקים. לדוגמא, אם מדובר בהדברת מכרסמים, ייתכן ושימוש בחתולים יוכל להיפטר מבעיה זו. החיסרון של השיטה הזו להדברה ביולוגית היא שהיא איננה יעילה במיוחד לכל משתמש ולעיתים תהיה מומלצת בעיקר כשמדובר בהדברה חקלאית, שם אפשר לפזר לא מעט "טורפים" שיצודו את המכרסמים  או המזיקים.
  2. דיכוי ההתרבות – על מנת לעכב את התרבות המזיקים ולטפל בבעיית המזיקים משורשה, נוכל להשתמש בהורמונים וסטרואידים טבעיים שיפגעו בנקבות המזיקים דרך מערכת העיכול ויהפכו אותן לעקרות. היתרון הגאוני בשיטה זו, הוא שגם אם הנקבה הייתה בהריון פעיל, העקרות תעבור אל צאצאיה בתורשה ובכך תשבור את שרשרת הצאצאים של אותם המזיקים.

 

הדברה אורגנית –

ההדברה האורגנית מתבצעת בד"כ בעזרת 2 חומרים עיקריים שאינם מסוכנים לסביבה, לבעלי החיים או לבני אדם:

  1. מלכודות פרומונים – פרומונים, הם כימיקלים המיוצרים באופן טבעי אצל בעלי חיים, ותפקידם למשוך בעלי חיים מאותו המין. כאשר אנו מכניסים את הפרומונים במלכודות אנו בעצם מתבייתים על המזיק בלבד ומושכים אותו באופן טבעי שלא יהיה רעיל לסביבה או לבעלי חיים ובני אדם.
  2. שמן הנים – שמן הנים הינו חומר הדברה טבעי מצוין נוסף, המופק מזרעיו של עץ הודי והוא משמש להדברה בשל יכולתו לחסל חיידקים. שמן הנים ישמש בעיקר לחיסול סוגים שונים של כנימות והוא טבעי לחלוטין.

הדברה בטוחה

מה היה לנו עד עכשיו?