אילו מזיקים יחייבו אותנו בכריתת עצים?

כישראלים חובבי טבע, יהיה לנו קשה להבין ולקבוע – מדוע בכלל יש לכרות עץ כזה או אחר? בפועל, דווקא מתוך הגנה ושמירה על הטבע ועל הסביבה, לעיתים נהיה חייבים לכרות עץ או שניים, כדי למנוע מהמזיקים השוהים בו, להתפשט לסביבה ולגרום לנזקים משניים רבים ובלתי נשלטים.

 

מדוע יש לכרות עצים?

גיזום וכריתת עצים, יצא לפועל בדרך כלל, כאשר העצים טומנים בתוכם מזיקים, והשארת העץ מהווה מפגע בטיחותי לבני האדם, עקב המזיקים השוהים בתוך העץ ועלולים לסכן את האנושות שחייה סביב העצים שמכילים את המזיקים. בדרך כלל יש לעשות הכול כדי למנוע את כריתת העץ, אך לאחר שכל האפשרויות מוצו, יש לכרות את העץ, כדי להגן על בטיחות האזרחים.

 

אילו מזיקים מחייבים בכריתת עצים?

ישנם מזיקים רבים, שיכולים להשפיע ולהפוך גיזום עצים בגובה לכריתת עצים בגובה, עקב הסכנה שהם יכולים להוות לציבור. לדוגמא: עצי דקל רבים, יכולים לאחסן בתוכם עכברים, חולדות וינשופים, שפוגעים לא רק בסביבה האנושית, אלא גם בעץ עצמו, כיוון שהם מכרסמים בו, ומונעים מקרני השמש לחדור אליו ולאפשר לו להתפתח, ובמקרים רבים, אף מחוללים נזק בלתי הפיך שמחייב את כריתת העץ.

 

אילו מקרים נוספים מחייבים כריתת עצים

לעיתים, עקב יושן העץ, או אפילו עקב מכרסמים שנגסו בעץ ופגעו בשלד, העץ נמצא במצב רעוע, ועומד לפני קריסה בזמן הקרוב או הרחוק. במקרה כזה, יש לדאוג מיידית לכריתת העץ, כדי למנוע נזק של נפילה בלתי צפויה של העץ, שעלולה לסכן חלילה את העוברים והשבים ולהוות מפגע תברואתי מסוכן.

 

האם תמיד מותר לכרות עצים?

חשוב להבין, שמדינת ישראל, היא מדינה קשוחה בנושא מדיניות כריתת העצים, ורוב בעצים שבה, נכנסים תחת הקטגוריה של עצים משומרים אשר כריתתם אסורה ללא אישור ורישיון מיוחד. העונש על כריתת עץ ללא אישור, יכול להגיע לחצי שנת מאסר ואף לתשלום של כ-15 אלף ₪ (!) מכך ניתן להסיק, כי טרם הכריתה יש לברר האם הדבר מותר, וכמובן להשתמש בחברת גיזום וכריתת עצים עם רישיון מתאים, כדי למנוע הסתבכות עם החוק.

 

איך כורתים עצים?

כריתת עצים היא פעולה מסוכנת, המחייבת מקסימום בטיחות וזהירות. כריתת עצים היא גם תהליך מורכב יחסית, מכמה סיבות: בדרך כלל מדובר על עצים גבוהים הקשים להגהה, הכריתה חייבת להיעשות בזווית מדויקת כדי שלא תסכן אנשים בסביבה או אפילו את הפועלים בעצמם, הכריתה חייבת להתמקד בעץ הספציפי בלבד, מבלי לפגוע בעצים בסביבה, ועוד.

 

לסיכום

ישנם מזיקים אשר מחייבים בכריתת עצים, כדי להגן על הסביבה האנושית. כדי לכרות עצים, יש להשתמש בשירותי חברת גיזום עצים, עם רישיון כריתה, כדי לעמוד בדרישות החוק ולמנוע מאסר או קנס, ויותר מכך, כדי לדאוג לבטיחות והגנה מקסימלית, ולמנוע סכנת חיים של כריתת עצים לא נכונה.

מסור חשמלי

 

מה היה לנו עד עכשיו?