4 דרכים לאפיין את סגנון העיצוב שלנו

עולם עיצוב הפנים, תופס תאוצה בשנים האחרונות ולא רק שהוא הפך להיות בין המקצועות הנחשקים ביותר, אלא גם הפך להיות תחביב של כמעט כל תושב או תושבת במדינת ישראל. כדי לעצב את החלל בצורה שתהיה חלקה ואחידה, ישנן 4 דרכים עיקריות בעזרתן נוכל לאפיין את סגנון העיצוב שלנו ולאפשר לו להיראות ממש כאילו שכרנו מעצב פנים שיעצב את הדירה בעבורנו. אז למה אנחנו מחכים? בואו נראה בדיוק איך הכי מומלץ לאפיין את סגנון העיצוב בחלל.

 

צבע הקירות

אנשים לא מבינים כמה צבע הקירות יכול ומשפיע על מראה הדירה הכללי. בעוד הקירות הלבנים יתנו מראה רגוע שיותר יתאים לעיצובים החלקים כמו העיצוב המודרני או תעשייתי, קירות צבועים בצבעים עזים או עדינים דווקא יתרמו הרבה בביסוס עיצוב בוהמי או סקנדינבי. אז אם תמיד רציתם להפוך את חדר ההורים לחדר בעל עיצוב סקנדינבי או שמא בכלל רציתם חדר ילדים בעיצוב בוהמי אל תהססו להזמין צבעי שיצבע באופן מקצועי את הקירות בצבע שיעניק לחלל בסיס לסגנון העיצוב אותו תרצו.

 

רהיטים מתאימים

אז זה לא סוד שלא כל ספה, כורסא ואפילו שולחו קפה יתאימו לכל סגנון עיצוב. הרי שולחן קפה עשוי קש יראה די מצחיק בעיצוב התעשייתי, והספה מעור תיראה מאוד מוזר כשנבסס חלל בעיצוב בוהמי. כדי להימנע ממקרים כאלו, נסו לבחור חומרי גלם, 2 או 3, שישמשו אתכם בבחירת הרהיטים בחלל. לדוגמא, בעיצוב מודרני נבחר בבד חלק, זכוכית ועץ ואז נשתמש אך ורק בחומרים האלו כדי להרכיב את החלל עצמו. נרכוש ספה מבד, שולחן קפה מזכוכית וארון ספרים מעץ, מה שיגרום לכל החלל שלנו להיראות מודרני ומעוצב בקפידה.

 

שטיחים ונהנים

איך אנחנו אוהבים שטיחים. בכל הצורות, בכל הגדלים, בכל המרקמים, בכל הצבעים ובכל החדרים דבר אחד בטוח, אין דבר שקושר את החדר ביחד יותר משטיח שמתאים לחלל וסגנון עיצובו. בעת בחירת השטיח, נמליץ בבחירת שטיח שאת חומר הגלם שלו לא שילבנו בחלל. כלומר, אם בחרנו בחלל בוהמי בו הרהיטים עשויים קש, לא נוכל לשלב שטיח שגם הוא עשוי מקש נכון? כדי לגרום לעיצוב להישאר אחיד, אך אסתטי נמליץ על שילוב שטיח מקרמה שיישאר בתוך גבולות העיצוב הבוהמי אך לא יהיה דומה מידי לשאר הרהיטים בחלל.

 

 תמונות ונהנות

הבחירה בתמונות הנכונות משפיעה לא מעט על שמירת הקו האחיד בעיצוב החלל. כאשר אנחנו בוחרים את התמונה עצמה חשוב שנחפש תמונה שתשתלב עם סגנון העיצוב והצבעוניות של החלל אך חשוב עוד יותר שהמסגרת לא תיראה מוזר בתוך החלל. לדוגמא, אם ננסה לתלות תמונה המתארת את הירח או מערכת השמש באיור מופשט, מה שיתאים במיוחד לעיצוב הבוהמי, אך התמונה הזו נמצאת במסגרת נחושת עסה וגסה, כנראה שפה אנחנו ניפול עם תמונה שתהיה מושלמת לעיצוב הבוהמי אך מסגרת שתהיה מושלמת דווקא לעיצוב התעשייתי.

צביעת חדר

 

מה היה לנו עד עכשיו?