האם אינסטלטור יכול לשפר לכם את חוויית השימוש בשירותים

חווית השימוש בשירותים תלויה בתשתיות עצמן ובתפקוד התקין של מערכות המים והניקוז השונות. ישנם מצבים רבים שיכולים לפגוע בחוויית השימוש בשירותים, בכיור, במקלחת ובאמבטיה בהם ניתן לטפל באמצעות אינסטלטור מקצועי. במאמר זה נרחיב לגבי, ריח רע בחדר השירותים, הגורמים לתופעה ואופן הטיפול בה. בנוסף נעסוק בבעיות נפוצות כמו, ניקוז איטי, סתימות, קולות בעבוע, דליפות בצנרת ובברזים, לחץ מים נמוך ועוד.

 

בעבוע באסלה

בעבוע בעת הדחת המים מהניאגרה מתרחש כתוצאה מוואקום במערכת המים. הדבר מעיד על תקלה או חסימה בצינור האוויר המחובר למערכת המים. הוואקום עשוי לשחרר בועות אוויר גם בכיור ובאמבטיה. מעבר לקולות הבעבוע, הבעיה היא המעבר של ריחות וגזים מזוהמים מתשתית הביוב למערכת המים ולתוך הבית וכדאי להזמין  אינסטלטור בפרדס חנה במהירות האפשרית.

 

ניאגרה לא מתמלאת

תקלה נפוצה נוספת שפוגעת שחווית השימוש בשירותים היא ניאגרה שאינה מתמלאת במים לאחר ההדחה. הדבר לרוב נגרם בעקבות כשל במצוף שבתוך המכל. לפעמים המצוף פגום ויש צורך להחליפו ולפעמים הוא רק נתפס ומונע את הזרימה של המים פנימה ואז יש לשחרר אותו. במידה ואתם לא מזהים את הבעיה או שהיא חוזרת שוב, כדאי לכם להזמין אינסטלטור.

 

לחץ מים נמוך

בעיות בלחץ המים נפוצות במיוחד בבניינים ישנים עם תשתית בעייתית ודירות בבניינים גבוהים שהמשאבות אינן פועלות כנדרש. לעיתים יש לחץ מים נמוך במקלחת או באסלה בגלל צנרת שהתמלאה בחלודה, אבנית או לכלוך. אינסטלטור מקצועי יכול לסייע לכם להבין את הסיבות ללחץ המים הנמוך בחדר השירותים ולטפל בכך באמצעות ניקוי הצנרת, הברזים או החלפתם.

 

סתימה בביוב

התקלה שככל הנראה היא הגורם הנפוץ ביותר בחוויית שירותים לא סימפטית היא סתימת ביוב. עם החמרת החסימה בעת הורדת המים בשירותים תיווצר בריכה של שפכים עד המפלס העליון באסלה. לעיתים הסתימה גורמת לשינוי בכיוון של זרימת מי הביוב בקומות העליונות בבניין מה שעלול ליצור לחץ על צנרת המים בקומות מתחת ולגרום לערבוב בין מי הביוב והמים הנקיים.

 

נזילות וטפטופים

בעיות נוספות הפוגעות בחוויית השימוש בשירותים הם טפטופים ונזילות. ברזים ישנים יכולים שלא להיסגר לגמרי וגומייה קרועה יכולה גם לגרום לאסלה לטפטף. לעיתים האינסטלטור יוכל לטפל בתקלות מעין אלו באמצעות החלפת גומייה ולעיתים יש צורך בברז או ראש מקלחת חדש. גם בטפטוף חיצוני בין האסלה לקיר או לצינור ניתן לטפל בהחלפת החלק או עם איטום מבחוץ.

 

סיכום שיפורים בשירותים

לסיכום הנושא, שיפור מצב השירותים וחווית השימוש בו הם בדיוק תחום המומחיות של האינסטלטור. כפי שציינו, תקלות ובעיות נפוצות שהוא יכול לסייע בהם כוללים, סתימת ביוב, בעבוע ומעבר ריחות וגזים, נזילות ובעיות צנרת מיושנת, בעיות בניאגרה ובלחץ המים בכלל ועוד. לעיתים כדאי לשקול שיפוץ מאסיבי של השירותים וכלל התשתיות, על מנת לטפל במצב מהיסוד.

שירות, ניסיון

מה היה לנו עד עכשיו?