מהם הדברים שחובה לעשות בבית של מבוגרים לפני תהליך הדברה

בשנים האחרונות קרו לא מעט מקרים מצערים של אנשים שנפגעו ואף נפטרו בעקבות תהליך של הדברה בבית.

כמובן שכמו בדברים רבים נוספים, גם כאן, בריאותם של אנשים מבוגרים יותר רגישה ויש לנקוט במשנה זהירות לפני שמתחילים לבצע תהליך הדברה בביתם.

אם אתם, או הוריכם, לקראת תהליך הדברה בבית, בואו לקרוא ולהבין מה חובה לעשות לפני שאתם מתחילים את תהליך ההדברה.

 

הדברה בבית – קריאת כיוון לדרך חדשה

אם ההדברה אצלכם בבית, או אצל הוריכם, מרגישה לכם כמו סימן שהגיע הזמן לצאת לדרך לחדשה בה יהיה מישהו שתמיד ידאג שהדברים יעשו כמו שצריך ובצורה מותאמת לאוכלוסייה המבוגרת, היכנסו עכשיו לעמוד הבית – מלי שטילמן, יועצת גריאטרית, שתעזור לכם לקבל החלטה מושכלת בנושא. בכל מקרה, נחזור לנושא שלשמו התכנסנו ונסביר – כיצד מכינים את ביתם של המבוגרים לקראת תהליך ההדברה?

 

תזמון זמן ההדברה

מכיוון שחומרי הדברה הם מאוד רעילים ומסוכנים גם לבריאותם של בני האדם, ובמיוחד לבריאות של מבוגרים, יש לצאת מהבית בזמן ההדברה ולאחריה לפחות לשלוש שעות. לכן, כדי לא לפגוע יותר מדי בשגרת יומם של המבוגרים וכדי לוודא שיש להם היכן להיות בזמן שהם לא יכולים להיות בביתם, יש לתכנן מראש את זמן ההדברה ולתזמן אותו בזמן שיהיה נוח להם לא להיות בבית.

 

לבדוק את חומרי ההדברה

לפני שמזמינים מדביר לבית של מבוגרים, יש לוודא היטב באילו חומרי הדברה הוא משתמש בתהליך ההדברה. כאשר מדובר על הדברה של בתי מבוגרים, עדיף להשתמש בחומרים ירוקים שלא משאירים סימנים וריח. בנוסף, חשוב מאוד לוודא שכל החומרים הם באישור משרד הבריאות.

 

חפשו את התהליך הפשוט ביותר

לפני שתסגרו עם מדביר שיגיע לבצע את תהליך ההדברה, ערכו סקר וחפשו מהו התהליך הממוצע של הדברה – כמה שעות זה לוקח, מה התהליך כולל וכמובן מחיר. ישנם מדבירים שונים שמבצעים תהליכי הדברה בדרכים שונות, חלקן מהירות יותר ולא פחות יעילות מאחרות שלוקחות יותר זמן. בסופו של דבר, כמו שהזכרנו קודם, מכיוון שמדובר על בתים של מבוגרים, אנו רוצים שהתהליך ייקח כמה שפחות זמן עם כמה שפחות הכנות וטרדות עבור הלקוח.

 

קבלו הנחיות מדויקות מהמדביר

לפני שאתם מתחילים בתהליך ההדברה, בקשו מהמדביר הנחיות מדויקות להכנת הבית לפני תהליך ההדברה, והנחיות להחזרת הבית לתקינות לאחר תהליך ההדברה. הדגישו בפניו כי מדובר בבית בו חיים אנשים מבוגרים ובקשו הנחיות מיוחדות בשל כך. ההנחיות בדרך כלל יכללו בתוכם דגשים כיצד לאוורר את הבית בצורה הטובה ביותר ואחרי כמה זמן מותר לשטוף את הרצפה (בדרך כלל ההמלצה היא לאחר 24 שעות אך בבתים של מבוגרים מומלץ לפני). חשוב מאוד לקבל הנחיות מדויקות ולהקפיד עליהם על מנת לשמור על הבריאות של כולם.

מדביר מקצועי

 

מה היה לנו עד עכשיו?