אילו סוגי מערכות בית חכם קיימות

מערכת של בית חכם, מיוצרת כיום על ידי מגוון חברות, ובמגוון תוכנות והכללות אחרות שחשוב להכיר לפני בחירה של מערכת בית חכם וסקר השוק הקיים.

סוגי המערכות השונות גם פועלות ומושתתות בבית באופן שונה אך גם ישיגו עבורכם מטרות אחרות ובתקציבים שונים ומגוונים.

לפניכם קצת על אילו סוגי מערכות בית חכם קיימות.

 

במה שונות מערכות הבית החכם הקיימות כיום?

מערכות הבית החכם השונות הקיימות כיום נבדלות במספר רב של מאפיינים ובעיקר נבדיל בניהם סביב האופן והדרך בה הם מושתתים ומותקנים בביתנו וסוג הרשת עליה רצים, וכן בזכות כמות המכשירים ומערכות החשמל שהן יכולות להתחיל ולהתחבר אליהן. כל מערכת בשוק מיוצרת ומפותחת על ידי חברה שונה, בעלת גרפיקה שונה ותקציב שונה, ולכן חשוב לסקור כמה אופציות ולהבין את ההבדלים הקיימים בדיוק בתוכן. חברת גלובל קוואלטי מייצרת מערכות בית חכם איכותיות ורחבות היקף להתקנה.

 

אילו סוגי מערכות בית חכם נפוצות?

מערכות בסוגי התקנה שונים

מערכת אלחוטית – מערכת בית חכם אלחוטית היא מערכת הפועלת על בסיס אינטרנט אל חוטי, וואי פאי או גלי רדיו. זו המערכת שהכי זול להתקין כמובן, אך שעלולה לגרור בעיות בקליטה, ניתוקים חוזרים מהוואי פאי וכדומה.

מערכת המתחברת לתשתית קווי החשמל – מערכת בית חכם אשר מתחברת לתשתית החשמל, כך ניתן להחליף את מתגי החשמל בפסקים של הבית החכם, והמערכת תשלוט בשלל המפסקים דרך רשת החשמל הביתית, שיטה נוחה גם כן להתקנה.

מערכת בית חכם המושתתת על מערכת קווית משלה – מערכת כזו היא מערכת שצריך לבנות מאפס ובאופן הנפרד משאר מערכות הבית. זו דרך מעולה ובטוחה לנהל את מערכת הבית החכם, אך בהחלט דורשת זמן ביצוע, כסף ועבודה לא מעטה, ומומלצת להתקנה כשבונים בית מאפס.

 

מערכות של יצרנים שונים

כיום ישנן מערוכת רבות של מגוון יצרנים שונים מוכרים יותר או פחות, שמייצרים מערכות בהיקפים שונים ועלויות שונות. מערכות מסוימות כמו שמייצרת חברת שיאומי למשל הן התחלתיות בלבד, זולות אך מאפשרות שליטה מוגבלת והצצה בלבד לעולם הבית החכם, בעוד וחברות אחרות שמתמחות בתחום מוכרות מערכות באלפי שקלים וברמה ואיכות גבוהה ומקורית.

 

לסיכום

מערכות הבית החכם השונות כיום מציעות שוק רחב ושונה שחשוב להבדיל בתוכו ולבחור את המערכת הנוחה עבורכם. המערכות נבדלות כמובן ביצרן ובמעצב ומציגות כך תקציב שונה, היקף שליטה שונה ומערכת מולטימדיה שונה. מעבר לכך נבדלות המערכות השונות כיום גם באופן בו הן מתחברות זו לזו, כלומר אם בחיבור לקווי החשמל בבית, חיבור אלחוטי או חיקור למערכת קווית חדשה ופרטית עבורם.  כל מערכת שתרכשו תכלול רמות ומאפיינים שונות ולכן חשוב להכיר את השוק ואת המערכות השונות בו עבור הבחירה המושכלת והמושלמת עבורכם.

קליטה מלאה

 

מה היה לנו עד עכשיו?