מתי נוכל לקבל פיצוי עקב תאונת דרכים?

בתחום של פיצויים לאחר תאונות דרכים יש להבדיל בין פיצויים בגין נזקי גוף לבין פיצויים לנזקי רכוש של הרכב. פיצויים בגין נזקי גוף ניתנים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים והפיצוי ניתן על ידי חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הרכב בו התובע נהג או ממנו הולך הרגל נפגע. פיצויים בגין הנזקים לרכב ניתנים בהתאם לפוליסות הביטוח ובהתאם לאשמה בתאונה.

 

נזקי גוף עקב תאונת דרכים

כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים בהתאם לפגיעותיו. במידה ופגיעותיו הובילו להפסדי השתכרות בעבר הוא יוכל לקבל פיצוי על הפסדים אלו החל מיום הפגיעה ועד למועד של הגשת התביעה. במידה וצפויים לו הפסדי השתכרות גם בעתיד גם על כך ניתן יהיה לקבל פיצויי.

גם כאשר עקב התאונה היו לנפגע הוצאות רפואיות והוצאות ניידות עליהן הוא שילם ניתן לדרוש עבורן פיצוי. כל תביעה של חברות הביטוח על נזקי גוף לאחר תאונת דרכים מומלץ להגיש באמצעות עו"ד לתאונות דרכים המתמחה בתחום.

 

מקסום גובה הפיצויים

על מנת להשיג את הפיצוי הגבוה ביותר חשוב לתעד את כל ההוצאות והשינויים בעבודה ובמשכורות. יש לשמור את הדו"ח המשטרתי לאירוע, את אישורי האשפוז, המרשמים שניתנו, אישורי מחלה, קבלות על תרופות וכל תיעוד רלוונטי אחר לגבי הפסדים והוצאות שנגרמו עקב הפגיעה בתאונה.

 

תביעות בגין נזקים לרכב

נזקי רכב נגרמים לרוב כתוצאה מתאונות דרכים בין שני רכבים או יותר. הדיון בבית המשפט עוסק בדרך כלל בעניין האחריות לתאונה כאשר התביעות מוגשות כנגד חברות הביטוח שהנפיקו פוליסות מקיף וצד ג לרכבים המעורבים. אופן ניהול התביעה בבית המשפט יקבע את גובה הפיצוי ויש חשיבות גדולה להיות מלווה בעורך דין המיומן בתחום.

מי שברשותו ביטוח צד ג' לרוב יוכל להימנע מלשלם פיצוים בגין נזקי רכוש לרכב גם כאשר הוא האחראי לתאונה. כאשר האשמה לתאונה היא לא עליכם תוכלו לתבוע או את חברת הביטוח של בעל הרכב שאחראי לתאונה או את חברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת המקיף שלכם, תוך תשלום של ההשתתפות העצמית כפי שזו הוגדרה בפוליסה.

 

מה עושים לאחר תאונת דרכים

בכל מקרה של תאונת דרכים חשוב להתנהל בצורה שקולה ומסודרת על מנת להקל על הגשת התביעות בעתיד. יש לרשום את הפרטים של הנהגים האחרים המעורבים ולספק להם את הפרטים שלכם במלואם. יש לרשום את פרטי הרכבים ואת סוגי פוליסת הביטוח שלהם. יש לתעד בצילומים את מקום התאונה טרם הזזת הרכבים ולהתפנות לטיפול רפואי גם אם הפגיעה נראית קלה.

 

סיכום קבלת פיצויים לאחר עקב תאונת דרכים

לסיכום הנושא, על מנת לקבל מקסימום פיצויים לאחר תאונת דרכים, הן עבור נזקי הגוף והן עבור נזקי הרכב כדאי לקבל ייצוג של עורך דין מוקדם ובסמוך לאירוע ככל שניתן. בכל סוגי התביעות, ככל שתתחילו הליכי הגשת התביעה מהר יותר, כך הפיצויים יתקבלו מהר יותר. יש לשמור תיעוד של כל הוצאה הקשורה לטיפול הרפואי, אבדן כושר עבודה סיעוד ועזרה מהזולת.

שופט

 

מה היה לנו עד עכשיו?