הדברה באזור המנגל בבית – איך תעשו את זה נכון

ברוב המקרים, מומלץ להזמין מדביר בתחילת הקיץ כשמזג האוויר מתחיל להתחמם והחרקים מתחילים לצאת החוצה.

וועדי בית רבים נוהגים להזמין, באופן קבוע, מדביר, במהלך החודשים מאי-יוני בכדי למנוע את הופעת הג'וקים בהמשך.

במהלך ההדברה המדביר יפתח את מכסי הביובים סביב הבניין, את ארונות החשמל והשרות וירסס בתוכם בהתאם לסוג ההדברה.

התיקנים הגדולים לדוגמה, באים מהביובים.

 

למה אי אפשר לבד?

בינינו? כל אחד יכול לקנות חומרי הדברה. יחד עם זאת, מדבירים שאינם מוסמכים עלולים לגרום נזק בלתי הפיך לסביבה, לדיירים ולעצמם. הדברה היא אינה משחק ילדים, ודרוש ניסיון רב על מנת לבצע אותה בצורה נכונה ויעילה כך שלא תעשה נזקים לאף אחד מדיירי הבית.

 

למה הדברה באזור אוכל כן חשובה?

אחד המוקדים הפופולאריים ביותר עבור מזיקים בבית זה ללא ספק אזור הקשור למזון. יש דרכים רבות לביצוע הדברת מזיקים באופן יעיל, אך מאחר ומדובר באזור רגיש שנמצא בו מזון וכלים המשמשים לאוכל, חייבים לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים ולבצע הדברה באזור כמו המנגל והאוכל באופן מקצועי ואחראי, במיוחד כאשר מבצעים ריסוס למקום הקשור במזון ובעקבות ביצוע ריסוס נגד מזיקים המנגל, הרשת והמזון עלולים להיחשף לחומרי הדברה רעילים.

ריסוס למקום עם מזון מאפשר חדירה של חומרי ההדברה אל תוך חריצים וסדקים נסתרים כמו בכל אזורי המטבח, המנגל וכל מה שקשור למעשה במזון לכן ריסוס זו דרך יעילה מאוד להדברת המזיקים במקום, אך בדיוק בגלל היתרון הזה ישנו גם פוטנציאל גבוה של חשיפה למגע עם חומרי הדברה במזון וכלי מטבח.

 

אז מה עושים?

מאחר ואזור המטבח הוא מוקד קינון פופולארי עבור חרקים ומזיקים מסוגים שונים, הדרך הטובה ביותר לשמור על מטבח נקי ממזיקים זה על ידי פעולות הדברה מונעת.

הדבר הראשון שיש להקפיד עליו הוא ניקיון האזור. מקום אוכל נקי זה גם מקום אוכל נקי מחרקים, לכן מומלץ להקפיד על ניקיון של הרצפה מפירורים ושאריות מזון, לנקות את המנגל מעודפי שומן ובשר כמו המבורגר. דבר שיעזור מאוד למנוע הגעה של חרקים אל שטח האוכל. שיטה נוספת של טיפול הדברה מונע למטבח זה על ידי שימוש בג’ל הדברה ירוק, ג’ל טבעי שאמנם פחות יעיל נגד נגיעות קיימת של חרקים באזור האוכל, אך בהחלט יועיל כדרך מניעה של הרחקת חרקים מאזורי האוכל בשגרת החיים השוטפת.

לסיכום

רצוי להיוועץ ולהשתמש בשירותי מדביר מקצועי המודע לחומרים המסוכנים ומונע הדברה במקומות אשר יכולים להכיל מזון, אנשים, או אפילו בעלי חיים יכולים להיות חשופים אליהם. השתמשו בשירותיהם רק של בעלי מקצוע שאתם סומכים עליהם, כי בכל מה שקשור לבריאות הבית זה לא צחוק בכלל, וצריך להיזהר מאוד מחומרי הדברה הנמצאים בכל סביבה של מזון.

 

תרסיס נגד וחרקים

מה היה לנו עד עכשיו?