3 דרכים להדברה וחיטוי בצורה נכונה לגידול קנאביס

גידול קנאביס הפך בשנים האחרונות לתחביב פופולרי ונפוץ מאוד בישראל, וזהו אכן תחביב שיכול להניב יתרונות רבים, אך מרבית המגדלים לא יודעים איך לתחזק את הצמח ואיך

לשמור עליו בעזרת הדברה נכונה וחיסול מזיקים העלולים לגרום להרס מוחלט של הצמחים והורדת כל העבודה הקשה לטמיון.

אז איך נדע לחטא ולהדביר בצורה יסודית את הצמח? אספנו עבורכם 3 דרכים להדברה וחיטוי בדרך היסודית ביותר.

 

שטח גידול

בין אם מדובר בשטח גידול ביתי או חיצוני, צמח הקנאביס חשוף בשני המקרים למזיקים רבים שעלולים לפגוע בו ולהרוס את צמיחתו. לכן, חשוב לדאוג מראש לשטח גידול מתאים ומבודד תוך כדי צמצום מקורות נגע בכדי למנוע את הופעת הנזיקים, שטח הגידול צריך להיות בגודל של 50 סמ״ר עם גובה שיהיה במינימום 50 ס״מ. שטח גידול גדול ורחב מספיק יאפשר לנו לשתול ליד הקנאביס צמחים נוגדי חרקים טבעיים המפיצים ריחות מיוחדים שגורמים לחרקים להירתע וכתוצאה מכך להמנע מקרבה לצמחים אלו.

ולכן, יש לדאוג לאדמה מתאימה ולשטח גידול גדול, נקי, ורחב דיו בכדי לאפשר את פעולת ההדברה של הצמחים הנוגדים.

בכדי לשמור על ניקיון שטח הגידול באופן שוטף, תוכלו למצוא משטחי חיטוי והדברה אורגניים המיועדים למשטחי גידול באתר גארד אנד קלין המתמחה בשיווק מוצרים אלו.

 

הדברה טבעית

המונח ״הדברה״ מעלה אצלנו באופן טבעי את ההקשר לחומרים כימיים, אך במקרה של צמח הקנאביס הנצרך בעיקר דרך הריאות ודרכי הנשימה, הימצאות של חומרים כימיים בשילוב הטמפרטורות הגבוהות של העשן, חומרי ההדברה עלולים לפלוט גזים רעילים המסכנים את בריאותם של הצרכנים באופן חד משמעי ולכן נאלץ לפנות להדברה ה״טבעית״. אחד מסוגי ההדברה הפופלריים הוא שימוש בחומץ לבן כחומר מדביר – החומץ הינו קוטל חרקים הפועל באופן טבעי אותו נוכל להתיז סביב הצמח ולא באופן ישיר ובכך נמנע את קרבת החרקים באזור הקנאביס ונשמור על הצמח נקי מרעלים.

 

מלכודות

עוד דרך מצוינת להרחיק מזיקים ולשמור על חיטוי הצמחים היא לרכוש מלכודות מיוחדות המשמשות לפיתוי החרקים ע״י הפרשת הורמונים ומושכת אותם לתוך שכבת דבק מיוחדת שלוכדת אותם ובכך שומרת על צמח הקנאביס מבלי שום התערבות חיצונית או כימית, חשוב לציין שלא כל סוגי החרקים נמשכים למלכודות אלו, אבל הם בהחלט יעילים עבור רוב הסוגים ועוזרים לצמצום קרבת המזיקים באזור הצמח.

 

סיכום

אז נוכחנו לגעת שגידול קנאביס בהחלט יכול להפיק תועלת רבה, ובסך הכל באמת מדובר בצמח קל ונוח לגידול, אך בהחלט חשוב להכיר לעומק את חשיבות ההדברה הנכונה והטבעית עבור הצמח בכדי למנוע מצבים לא נעימים בהם מזיקים למיניהם הורסים את המאמץ וההשקעה שעבדנו על הצמח. בנוסף, חשוב שנכיר לעומק את ההדברה האורגנית ביותר בכדי למנוע מצבים קריטיים שיפגעו בבריאות הצרכנים, בהצלחה!

צמח

 

מה היה לנו עד עכשיו?