אילו הכלים הנפוצים ביותר שכל בעל מקצוע צריך

בין אם אתם משפצים בית חדש, בונים רהיט מאפס, עובדים מנוסים בעץ ובגנות או אנשי בניין מנוסים אלו הכלים הנפוצים בעבודה שכל בעל מקצוע שמכבד בעצמו צריך.

 

הקדמה-

הכלים הנפוצים ביותר משתנים בין עבודה לעבודה ובין פרוייקט לפרוייקט. אבל כל איש או אשת אשכולות או ״handy man״ שמכבדים את עצמם צריכים להיות את הכלים הבאים: לכל מי שמחפש לעבוד בעץ צריכים להיות כלי גילוף, מסורים או דיסק ומשייפת או נייר שיוף.

לכל שיפוצניק שמחפש לבנות דברים חדשים או לשפץ רהיטים ישנים צריכים להיות כלים בסייסים די דומים- משייפת, פטישים, מסמרים ומברגות. לכל מטרה שלא תהיה אלו הכלים החשובים ביותר לכל בעל מקצוע, איך להשתמש בהם ואיפה למצוא אותם.

מבוא

שיפוץ ועבודה בעץ-

לבעלי המקצוע שעובדים בעץ קוראים נגרים והמלאכה מתרכזת ביצירת מוצרים מעץ: רהיטים, דקים, שולחנות או בערך כל דבר שתוכלו לחשוב עליו. הכלים הנפוצים ביותר במלאכה הם-

 

  1. המסורים- בין אם חשמליים או ידניים המסורים הם כלי ניסור או ״חיתוך״ שמפרקים חתיכות עץ למידות שאתם צריכים.

 

  1. המשייפות- משייפת מסתובבת חשמלית היא לרוב הדרך הנוחה ביותר לשייף פרוייקט אבל כדי לחסוך מעט כסף קיימות גם משייפות ידניות על מוט או ניירות שיוף. המשייפות נועדו לרכך את הפינות של העץ, להסיר צבע או שכבה מסויימת מעץ וכדי להכין עץ לצביעה.

 

  1. כלי גילוף- כלי הגילוף נועדו בעיקר לפיסול בעץ וליצירות עץ יותר מורכבות- פסלי עץ, קערות או רהיטים עם עיקורים. הכלים הם מעין להבים בצורת מברג שגורמים חומר בצורה מדוייקת מעץ, ניתן להשתמש בהם כדי ליצור צורות מורכבות ששאר הכלים לא יודעים לייצר.

 

  1. צבעים- הצבעים לעץ תלויים מאוד במוצר הקיים ובבחירת התוצר הסופי. בכל הנוגע לעץ קיימים כמה סוגים שונים של צבעים- ״stains״ שמכתיבים את העץ בגוון מסויים והם לרוב נוזליים, צבעי שמן שהם סמיכים יותר ולרוב מתיישבים על העץ, צבעי אקריל שנספגים מעט לעץ אבל מייצרים שכבה חלקה מעל העץ, ציפויים כמו ציפויי פורמייקה וצבעי מרססת שהם לרוב צבעי אלכוהול.

 

  1. מברגות- המברגות הם הכלי החשמלי שנועד לחבר בין חתיכות עץ בעזרת ברגים. המברגה היא כלי חשמלי שמסתובב ובראשו ״ביט״ שתופס את הבורג ומכניס אותו לעץ. בשותפות עם המברגות קיימות המקדחות שקודחות חורים בעץ ובתוך החורים ניתן להבריג ברגים.

 

לסיכום-

כלי עבודה עם עולם ומלואו ולכל איש מקצוע יש את הכלים המתאימים לו. עבודה בעץ ושיפוץ רהיטים מעץ משתמשים בכלים הנפוצים ביותר בעולם הבניין וחמשת הכלים הללו הם הארסנל של כל handy man. המסורים לחיתוך, המשייפות לעידון, כלי הגילוף לפיסול, הצבעים לצביעה והמברגות לחיבור. לכל כלי התפקיד שלו ומקומם משלו בארגז הכלים.

כלי לכל בעל מקצוע

מה היה לנו עד עכשיו?