איך להימנע ממזיקים בתעלות המיזוג שלכם?

מזיקים נמצאים בכל מקום. כאשר אנו חושבים על מזיקים אנו נוטים לחשוב על כאלו המצויים בתוך תחומי הבית דוגמת תיקנים או עכברים.

עם זאת, איננו חושבים על הימצאותם של מזיקים שכאלו בתעלות מיזוג האוויר שלנו.

כל מערכת מיזוג אוויר הכוללת גם את מנוע המזגן נמצאת מחוץ לבית, ומקושרת אל המזגן הפנימי בתעלות.

החל מלטאות, זחלים, ועד למכרסמים שונים, כולם עשויים למצוא מקום חם בתעלות שלכם.

בפסקאות הקרובות נציג מידע שימושי באשר לדרך הטיפול בבעיה.

 

הם בכל מקום

מזיקים נמצאים בכל מקום. יש חלק מהם שנראים חמודים ובלתי מזיקים לסביבה. יש מי מאיתנו שאף מחבבים את היצורים הקטנים הללו. עם זאת, גם מי שמחבב אותם צריך לקחת בחשבון את הנזק שהם עשויים לגרום למערכות מיזוג אוויר. המזיקים הללו עלולים לזחול למקומות שאינם נגישים לנו ולזרוע הרס ברכיבי המערכת. המזיקים יכולים לכרסם, לשרוט ולעשות את צרכיהם בתוך התעלות של מיזוג האוויר שלנו. מצב זה עלול להוביל הן לפגיעות כספיות בשל עלויות התיקון שעשויות להיות גבוהות, והן לפגיעה בריאותית עבור דיירי הבית.

 

הסירחון

אחת האינדיקציות המיידיות (אולם היא אינה מחויבת המציאות) להימצאותם של מזיקים במערכות מיזוג האוויר היא ריח לא נעים שיוצא מהן. יכול להיות שמדובר בצואה או בשתן של מזיק כלשהו שהריח הנודף מהם ממלא את כל חלל הבית בצחנה. לחילופין, ייתכן שמזיק כלשהו נפח את חייו בתוך תעלת מיזוג האוויר שלכם, וכעת דיירי הבית נושמים את הריח העולה מן הגופה.

 

בדיקות תקופתיות וניקיון

רווחים ופתחים אחרים במערכת מיזוג האוויר שלכם היא ככל הנראה הסיבה המרכזית להימצאותם של מזיקים בין רכיביה. אותם פתחים בלתי רצויים יכולים להוביל לכניסתם של המזיקים, אשר יקננו שם ויזרעו הרס. יש לקחת בחשבון ששימוש בחומרי הדברה בתוך מערכת המיזוג היא לאו דווקא הפתרון החכם למצבים כאלו. כאשר תרססו את חומרים ההדברה אל תוך המערכת, הפגרים שלהם ייוותרו בפנים, הריחות שיעלו יצאו היישר אל תוך חלל הבית שלכם. במידה ואתם שוכרים את שירותיו של מדביר, ודאו קודם כי הוא מודע לסוגיה זו וכי ביכולתו לתת לה פתרון.

 

המפתח הוא מניעה

במקום לנסות להדביר את היצורים הקטנים והטורדניים הללו כאשר הם כבר נמצאים בתוך המערכת, נכון לנסות למנוע את כניסתם לתוך המערכת מלכתחילה. הדרך לעשות זאת עוברת דרך בדיקות תקופתיות קבועות של מערכת מיזוג האוויר שבביתכם. מעבר לבדיקת הפתחים, ניתן להשתמש בחומרים טבעיים כחומרים אשר ימנעו את כניסת המזיקים. ישנם חומרים המדיפים ריחות בלתי נסבלים עבור המזיקים וכתוצאה מכך מרחיקים אותם ממערכת המיזוג. מעבר לכך, נכון לבחור מתקין מיזוג אוויר מוסמך ובעל ניסיון אשר ההתקנה שלו תהיה ללא רבב, ושתמנע לכתחילה את הימצאותם של פתחים במערכת המיזוג.

 

ג'וקים

מה היה לנו עד עכשיו?