עבודות הדברה בגינה – מה שחובה להכיר לפני שמזמינים בעל מקצוע?

גינה יכולה להיות פיסת גן עדן עבורכם, היא יכולה לפרוח ולשפוע חיים, אבל בתוך החיים האלה עשויים להסתתר מזיקים למיניהם שמאיימים להפוך את הגן עדן שלכם לגיהינום.

ממש מחוץ לבית שלכם, מעבר לקירות המודרניים ורצפה המבריקה, יש עולם שלם שחי חיי טבע הישרדותיים. אם זה ציפורים, חתולים, מכרסמים למיניהם, זוחלים למיניהם וכמובן גם חרקים. לכל צורות החיים הללו יש תפקידים אקולוגיים משמעותיים, אלא שחלק מהם באים על חשבונכם ועשויים לגרום לגינה שלכם נזקים.

 

איזה תקופה היא אידיאלית לבצע הדברה?

תקופת הקיץ היא התקופה האידאלית להתמקמות מזיקים בגינה שלכם. אם אתם מגדלים ירק ועצי פרי בגינה שלכם ואתם רוצים לשמור עליהם מפני מזיקים, כנראה שתצטרכו לבצע הדברה מקצועית.

מכיוון שתקופת הקיץ היא התקופה האידאלית לבצע הדברה, חשוב לדאוג לרשת צל לגינה שתוכל לתת לכם נוחות מקסימלית לבצע את ההדברה מבלי להיחשף מידי לשמש.

 

סימנים שאתם צריכים הדברה

חורים בצמחייה וגושי אדמה – אם זיהיתם את הסימנים הללו בגינה שלכם, ייתכן שהערצב הגיע לבקר. ערצב הגינה אינו מסוכן לבני האדם, אך הוא בהחלט יכול לגרום נזק ליבול, לצמחייה ומדשאה שלכם. עוד דרך לזהות את ערצב הגינה היא זיהוי רעשי צרצור אותם הוא משמיע בלילות חיזור אחרי נקבות.

פרפרי עש עפים מעל הדשא – זחל הפרודניה הוא הזחל של פרפר העש. מדובר במזיק חקלאי משמעותי שפוגע ביבולים שלמים, ועשוי להגיע גם לגינה שלכם. הזחלים פשוט מכרסמים את העלים (בדרך כלל מחלקם התחתון), וגורמים לנזקים שיכולים להגיע להרס מוחלט של הגינה.

עלה מקופל בנישה מוגנת – כנימת העלה ממוקמת בחלקו התחתון של העלה. היא ניזונה מנוזלי הצמח וכך היא פוגעת בצמיחה התקינה שלו. הכנימת מפרישה טל דבש שגורם להיווצרות פייחת על גבי הצמח. בניסיון להתגונן מפניה, עלי הצמח מתקפלים.

 

אז אילו מזיקים אופייניים לאזור הבית החיצוני?

  1. קרציות ופרעושים
  2. מכרסמים כמו עכברים, חולדות וחולד
  3. נחשים ולטאות
  4. צרצרים
  5. נמלים
  6. חלזונות

 

מתי מזמינים מדביר?

במקרים בהם מגלים כמות גדולה במיוחד של מזיקים, ולא מצליחים להתמודד עם המצב בהדברה ביתית, ניתן להזמין חברת הדברה מקצועית.

בעל המקצוע יגיע וירסס את כל הגינה נגד מזיקים, כולל את פתחי הביוב. בשוק אפשר למצוא חברות רבות שמשתמשות בחומרי הדברה בעלי שיעור כימיקלים נמוך וחומרים שמקורם בצמחים כך שזה בריא יותר גם לנו.

 

לסיכום

ממש מחוץ לבית שלכם, יש עולם שלם שחי חיי טבע הישרדותיים. תקופת הקיץ היא התקופה האידאלית להתמקמות מזיקים בגינה שלכם, לכן חשוב לדאוג לרשת צל לגינה שתוכל לעזור לכם במלאכה.

תוכלו לזהות את הצורך להדברה בכך שתראו חורים בצמחייה ובגושי אדמה, תבחינו בפרפרי עש עפים מעל הדשא ותראו עלים מקופלים, אלה הם הסימנים להזמנת מדביר.

 

תרסיס

מה היה לנו עד עכשיו?