באילו מקרים אתם חייבים להזמין אינסטלטור מקצועי

ישנם בעיות ותקלות נפוצות שעבורם לרוב מזמינים אינסטלטור מקצועי. בין היתר מדובר על איתור של נזילות בצנרת המים או הביוב, טיפול בפיצוץ צנרת מים או דוד שמש שמצריכים טיפול מידי. במאמר זה נתמקד בנושא של סתימות בשירותים, בכיור ובאמבטיה ונרחיב לגבי הדברים שניתן לנסות על מנת לטפל במצב ללא אינסטלטור. נדון גם מהם  המקרים בהם מאפייני הסתימה מחייבים אינסטלטור מקצועי.

 

איך מתפתחת סתימה

הסיבה הנפוצה ביותר להתפתחות של סתימה בצנרת הביוב בבית היא כתוצאה מהצטברות של לכלוך שומני ושאריות מזון בצנרת הביוב עד שבסופו של דבר הם חוסמים לחלוטין את מעבר הניקוז מהבית לקו הביוב העירוני. במקרים רבים הורדה באסלה של מוצרי היגיינה נשיים ומגבונים לחים תורמים להיווצרות החסימות. אם אתם מחפשים שירותי  אינסטלטור ראו כאן.

 

טיפול בזמן

סתימות בדרך כלל מתפתחות בהדרגה. תחילה תראו שקצב הניקוז של המים יהיה איטי יותר ורק בהמשך החסימה תחמיר עד למצב בו הורדת המים או השימוש במקלחת והאמבטיה יגרמו להצפה של ממש. כאשר הסתימה הינה קלה יחסית יתכן ותוכלו לטפל בה בעצמכם. ניתן לקנות כיום חומרים כימים שונים שאמורים להמיס את החומר האורגני בצנרת.

 

כלי עבודה

במידה וניסיתם בהתאם להוראות לפתוח את החסימה בעצמכם ללא הועיל תאלצו להזמין אינסטלטור או אפילו ביובית במקרים מסוימים. יתכן שהחומרים הממיסים אינם מצליחים להגיע לנקודת החסימה או שמרכיבי הסתימה עמידים בפניהם. האינסטלטור יעשה שימוש בכלים כמו ספירלה חשמלית או ידנית על מנת לדחוף את החומר במורד הקו או למשוך אותו החוצה.

בסתימות קשות במיוחד לעיתים האינסטלטור יבחן את מיקום החסימה באמצעות כבל אופטי, על מנת להבין כיצד יש לטפל בה. ישנם כלים מתקדמים המאפשרים לגזור או לרסק את הסתימה ובמקרים מסוימים יש צורך בכלים לשטיפה בלחץ ושאיבה של קו הביוב.

 

הזמנת איש מקצוע

כאשר אתם מזמינים אינסטלטור מקצועי לטיפול בסתימה בבית חשוב לוודא מראש את המחיר לזיהוי ואבחון של הבעיה ואת המחיר לתיקון עצמו. כדאי לברר עם איש המקצוע לגבי  הציוד והכלים בנם הוא עושה שימוש לזיהוי ולאיתור החסימות ולפתיחתם.

 

מניעה מראש

על מנת להימנע מהתפתחות של סתימות, חשוב שלא להשליך מגבונים ומוצרי היגיינה אחרים לאסלה ולא לשפוך שומנים בכיור המטבח. שומנים ומגבונים הם הגורם המרכזי למרבית הגושים והסתימות המורכבות שדורשות הזמנת אינסטלטור מקצועי. חשוב גם לנקות את פתחי הניקוז בכיור של האמבטיה והמקלחון משאריות של לכלוך ושיער שאף הם יכולים לייצר לחסימה.

 

סיכום אינסטלטור

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו במקרים בהם תהיו חייבים להזמין אינסטלטור. כפי שציינו, כאשר יש פיצוץ או הצפה של המים או הביוב ככל הנראה אין מכך מנוס. המקרים בהם יתכן ותוכלו לטפל לבד הם בעיקר סתימות בביוב. כאשר מזהים את התפתחות החסימה בזמן והחסימה אינה משמעותית יתכן ותוכלו באמצעות ג'ל או אבקה לשחרר אותה לבדכם.

מקצועי, אינסטלטור

מה היה לנו עד עכשיו?