איך לשמור על תוצאות ההדברה לטווח ארוך?

התכוננתם כנדרש להדברה, המדביר ביצע אותה לשביעות רצונכם ועכשיו – סוף סוף! הבית לא שופע נמלים או פשפשים כמו קודם. איך שומרים על המצב המבורך הזה לזמן ממושך? כמה טיפים וכללי מפתח שעשויים להקל על שמירת תוצאות ההדברה לטווח ארוך.

אחרי שהזמנתם מדביר בחיפה או ביתר איזור הצפון, אתם בוודאי תוהים לעצמכם איך לשמור לכמה שיותר זמן על בית נטול מזיקים. אי אפשר להבטיח תוצאות נצחיות, אבל שמירה על כמה כללי מפתח תוכל להאריך משמעותית את הזמן שבו תוכלו להימנע מחברתם המפוקפקת.

 

  1. הקפדה על ניקיון יסודי תדיר

מרבית סוגי המזיקים נמשכים ללכלוך, לשאריות מזון ואשפה. הקפדה על ניקיון שגרתי יסודי בבית תועיל להרחקת מגוון סוגי מזיקים כמו נמלים, עכברים וכמובן ג'וקים. נכון, זה מעייף, אבל חשוב להקפיד מדי ערב שהכיורים והשיש נקיים משאריות מזון, ושאין שאריות מזון ומשקאות על הרצפה. אתם לא רוצים להתמודד שוב עם נחילי נמלים ברצפת המטבח חודש אחרי שהמדביר טיפל בהן, נכון?

 

  1. בדיקה תקופתית של תשתית הצנרת

כמו עם רופא שיניים – גם במקרה הזה כדאי להקדים תרופה למכה, שכן מפגעים בצנרת מושכים מזיקים שמתרבים בביוב, במיוחד אם הצנרת ישנה או אם היו בה בעבר תקלות. כדאי לוודא שאין חורים, שהכול שלם וכמובן, שאין ריקבון.

 

  1. בחנו את הרצפה והקירות

גם כאן, בדיוק כמו אצל רופא שיניים, גם אם נדמה לכם שהכול בסדר, חשוב מדי פעם להעיף מבט ולראות שלא נוצרים חורים חדשים או פתחים סוררים. פרצה קטנה עלולה להפוך לפתח גדול, ופתח גדול יביא שלל מזיקים שאתם ממש לא רוצים. בזמן הניקיון השבועי סקרו את הפאנלים, את החלקים בקירות שסמוכים לחלונות ולדלתות, את החלקים ברצפה שסמוכים לפתחי הביוב ושאר אזורים מועדים לפורענות, ובדקו היטב שהם שלמים ואטומים.

 

  1. שמירה על פחי אשפה נקיים וסגורים

הפח במטבח הוא מוקד העלייה לרגל המרכזי של המזיקים, ועל כן כדאי לייחד כמה מילים למאמץ שכדאי להשקיע בו. כמובן, חשוב להחליף את שקיות האשפה בתדירות גבוהה, ולא לתת לאשפה להצטבר (נכון כמובן גם לפח הקטן שבכיור, אם יש לכם כזה), וכשאין הכרח שהוא יהיה פתוח – שמרו עליו סגור ככל הניתן (אם השקית יותר גבוהה מהפח וכבר לא נסגרת, סימן שהייתם צריכים להחליף שקית לפני כמה שעות). מלבד זאת, בעת הניקיון השבועי כדאי גם לחטא אותו ואת הפחים בחדרי האמבטיה.

 

  1. השארת החלונות והדלתות סגורים

כל פתח קורא למזיקים, גם הרשמיים יותר כמו חלונות ודלתות. אם אתם יוצאים מהבית – השתדלו להשאיר את החלונות סגורים.

 

  1. שימוש בתכשירים מתאימים להדברה ידנית בעת הצורך

גם בבית הנקי והמתוחזק ביותר מוצאים לעתים מזיקים. בתום ההדברה, התייעצו עם המדביר שלכם ושאלו אותו על חומרים מתאימים לשימוש ביתי לעת הצורך.

תרסיס

 

מה היה לנו עד עכשיו?