מה כרוך באיתור נזילות?

ברגע שהבנו שיש לנו נזילה בבית, אנחנו נכנסים למרוץ שהמטרה שלו היא לאתר את הנזילה כמה שיותר מהר. החשיבות של איתור הנזילה במהירות נובע מכך שככל שנגלה אותה מהר יותר, כך היא תספיק לגרום לנו לפחות נזק. הבעיה היא שאיתור נזילות הוא לא תמיד דבר פשוט, ולפעמים צריך להפעיל כלים מתקדמים כדי להבין מה בדיוק המקור האמיתי של הנזילה.

איך מגלים את מקור הנזילה

כדי לטפל בנזילה, אנחנו חייבים להבין איפה היא מתחילה. אם נגלה את המקור, נוכל לטפל בה בלי לגרום נזק רב מידי לסביבה שלה, וכמובן נעשה את זה בצורה הרבה יותר מהירה. איתור נזילות ורטיבות יכול להיות פשוט, וכאן תבינו למה.

מה כרוך באיתור נזילות?

בחירת בעל מקצוע

חשוב להבין שאיתור נזילות הוא מקצוע לכל דבר, ולכן חשוב שמישהו מיומן יהיה זה שמבצע אותו עבורכם. סטופליק איתור נזילות כאן כדי להסביר לכם את כל מה שכרוך באיתור נזילות.

 

סקירה ויזואלית

האפשרות הטובה ביותר היא זו שבה אנחנו עולים על מקור הנזילה בכוחות עצמנו, בלי צורך באמצעים מיוחדים. בדרך כלל זה יקרה כאשר הנזילה נובעת כתוצאה מאיטום לקוי, ואז נוכל לזהות שבדיוק במקום שבו יש את האיטום הזה יש גם נזילה. במקרה הזה הפתרון הוא פשוט לחכות לייבוש מוחלט של האזור, וביצוע של איטום מחודש בצורה טובה.

הבעיה שלנו מתחילה כאשר מקור הנזילה לא ברור לנו, ואין לנו השערה לא לגבי סיבת הנזילה ולא מה המקום שבו היא מתחילה. בסיטואציה הזו אנחנו צריכים להכניס לפעולה כלים מתקדמים יותר על מנת לבצע את האיתור.

מה כרוך באיתור נזילות?

מצלמות מיוחדות לסריקת קירות

אם הנזילה מתרחשת בקירות של הבית, אפשר לעשות שימוש במצלמות מיוחדות שיודעות איך לחדור מבעד לקירות הבית. המצלמות הללו אינן מצלמות רגילות אלא הן פועלות על בסיס טרמי, כלומר זיהוי של הבדלי קור וחום. המים שנמצאים בתוך הקיר הם בעלי טמפרטורה שונה מהסביבה שלהם, וכך ניתן לזהות את קיומם בעזרת המצלמה הזו.

 

מצלמות לסקירת צנרת

נזילה בצנרת היא דבר עוד יותר מורכב, כיון שהצנרת היא מערכת חבויה, ואנחנו לא יכולים לסקור אותה בעזרת מצלמה. הפתרון הטוב ביותר לאיור נזילות בצנרת שלא כרוך בפתיחה של כל המערכת הוא החדרה של מצלמה זעירה אל הצנרת. המצלמה הזו משדרת לאחור, וברגע שאיש המקצוע ישים לב לנזילה הוא יוכל להצביע על המקור המדויק שלה.

 

לסיכום

איתור נזילות הוא תהליך שבו אנחנו מנסים לעלות על מקור הנזילה כדי לטפל בה בצורה יעילה. בלי שהבנו את מקור הנזילה בצורה וודאית, אין טעם לטפל בה כיון שהטיפול פשוט לא יהיה יעיל. האמצעים שעומדים לרשותכם הם מצלמות מיוחדות וגלאי קול, שבעזרתם אתם אמורים להצליח לאתר כל נזילה. רק תזכרו לקבל שירות מבעל מקצוע מיומן שיודע להפעיל את אותם אמצעים.

דְלִיפָה,מה כרוך באיתור נזילות?

מה היה לנו עד עכשיו?